مردان استراتژیک

وبلاگی برای فعالیت های جانبی کلاس مدیریت استرات‍ژیک دانشجویان ورودی 91 دانشگاه امام صادق (ع)

وبلاگی برای فعالیت های جانبی کلاس مدیریت استرات‍ژیک دانشجویان ورودی 91 دانشگاه امام صادق (ع)

مباحث عمومی دنیای بازرگانی

در این قسمت، مباحث و نکاتی که به نظرتان جالب می آید (اعم از ایده ها، سوالات، دیده ها و شنیده ها) قرار دهید.

  • محمد مهدوی

نظرات  (۱۸)

  • محمد امین علی احمدی
  • اپل  برترین برند جهان و  نوآور ترین شرکت جهان

    عوامل موفقیت اپل چه بوده؟

    شکل گیری اپل از چه الگویی گیروی می کند؟

    ویژگی فردی و مدیریتی  مدیران اپل  چه بوده؟

    ویژگی فردی و مدیریتی  مدیران اپل چگونه رابطه ای با موفقیت آن داشته؟

    از دید مدیر شرکتی که موفق ترین برند سال است مدیر چگونه فردی باید باشد؟

    و...

    همه ی مطالب فوق را بعلاوه بسیار مطالب دیگر در کتاب فوق العاده :

    شیوه های رهبری برای نسل جدید (استیو جابز)

    بخوانید.

    مطالعه کتاب فوق را که بسیار جذاب و مفید است به همه ی رفقا پیشنهاد می کنم

    حق حق

    اولین گام برای توسعه صادرات غیر نفتی باید تغییر نگاه مسوولان نسبت به گذشته باشد.
    دومین قدم برای توسعه صادرات، بازگرداندن جایگاه و اهمیت مقوله صادرات به بخش تجارت کشور است.
    خام فروشی به‌عنوان یکی از موانع توسعه صادرات غیر نفتی.
    کسی میتونه در مورد موارد بالا توضیحی ارائه کنه
  • محمد یقینی
  • محمد یقینی

  • تقابل دو نگاه به نرخ ارز!!!
    مشاهده جدول خلاصه این دو دیدگاه مختلف: اینجا
    شش دلیل رونق بورس
    1.سودآوری شرکت ها
    2.تضعیف بازار های رقیب
    3.امید به آینده ی اقتصاد
    4.انتظارات آتی
    5.نقدشوندگی
    6.تسهیل در دسترسی اقشار مختلف جامعه
    LC سی درصدی، راه خروج از رکود تورمی است.
    ؟؟جمله بالا به چه معناست؟؟
  • محمد یقینی
  • باسمه تعالی

    بازدید از بورس کاشی و سرامیک و محصولات وابسته بدین شرح است:

    این بازار که دارای بیش از پنچاه دهنه مغازه و فروشگاه است،در شهرری حرف اول را میزند.

    در مغازه های این بازار جز کاشی و سرامیک محصولاتی وابسته ای چون چسب کاشی، محصولات بهداشتی آشپزخانه و حمام وسرویس، سینک ظرفشویی، کاسه ظرفشویی و توالت دیده میشد.

    همچنین در این بین مغازه هایی که کارخود را مرتبط با این محصولات می دانستند نیز به چشم میخورد که مغازه های MDF ویا کاشی های تزیینی و آینه های تزیینی از این جمله اند.

    در مصاحبه با یکی از این بنک داران محترم به اطلاعاتی دست یافتم که به شرح زیر است:

    -کسادی بازار نسبت به یکی دوسال اخیر به دلیل بلا تکلیفی مشتریان در نرخ کالاها

    -به دلیل صنایع و کارخانجات فروان کاشی و سرامیک اجناس تا90% ایرانی اند.

    -از جمله کارخانجات این حوزه کارخانه های پاسارگارد، اصفهان، ایرانا، خزر، میبد.

    -عدم بیشتر شدن نه چندان فروش سرامیک به جای سنگ در نماهای ساختمان ها.

    -محصولات کارخانجات با دو واسطه به دست مشتریان میرسد.

    همچنین در لینک زیر میتوانید مواردی چون ویژگی ها و نیاز های صنعت کاشی و سرامیک و فهرست محصولات آن در زنجیره ارزش را مشاهد کنید:

    اینجا

  • محمد یقینی
  • "بانک خودرو"

     

     

     


    فعالیت های ما با محوریت خودرو و هرگونه وسایل نقلیه و صنایع وابسته آن انجام میشود. عزم خود را جمع کرده ایم تا با جذب سرمایه های داخلی و خارجی، با همت بخش خصوص و حمایت های دولت محترم، علاوه بر رفع نیازهای داخلی، ایران اسلامی را به صنعت اول خودرو در منطقه و یکی از قوی ترین و باکیفیت ترین بازار های وسایل نقلیه سبک و سنگین تبدیل نماییم.

    ما خود را متعهد به تأمین منافع پایدار سهامداران در کنار کسب دستاوردهای کوتاه مدت ایشان می دانیم. و به ارتقای مستمر مقبولیت اجتماعی بانک خود پایبند هستیم و این امر را از طریق رعایت اصول حاکمیت شرکتی و اخلاق حرفه ای برپایه ی موازین اسلامی دنبال خواهیم نمود.

    در این مسیر مواردی را همواره در ذهن داریم:

    ·        اعمال ساز و کارهای مدیریت کیفیت و هزینه توام با رویکرد کاهش هزینه خدمات و محصولات برای مشتریان و افزایش سودآوری برای سهامداران

           تلاش برای جذب بخشی از سرمایه های خارج از کشور از طریق تبدیل تهدید ناشی از بحرانهای اقتصادی جهانی و منطقه ای به فرصت سرمایه گذاری در این بانک

           اعتمادسازی، رضایتمندی و ایجاد شهرت و اعتبار خاص و برجسته برای بانک در اذهان جامعه، مشتریان و سهامداران

           استفاده از دانش و فناوری های نوین به منظور رفع نیاز های مشتریان

          تسهیلات گیرندگان منعطف ترین راه حل های مالی ممکن و متناسب با نیاز خود را دریافت نمایند

           خدمات گیرندگان همواره سریعترین و ارزانترین خدمات را تجربه نمایند

           شرکای تجاری ما موفق ترین و سودآورترین رابطه تجاری بلند مدت را داشته باشند

           پیشتازی ما در اﻋﺘﺒﺎر ﻋﻠﻤﻲ و تخصصی در ﺣﻮزﻩ خودرو

  • محمد یقینی
  • آشنایی با: بازارهای اینترنتی، استارت آپ ویکند، ایده‌های شغلی مجازی، شرکت‌های ایده‌گرا در اینجا
  • محمد یقینی
  • نویسنده: Dave Samuels
    مترجم: شهلا زمانی اسکوئی
    منبع: دنیای اقتصاد
    اگر یک محصول سودآور فضای بازار را در مورد برند شما دچار اغتشاش کند، می‌تواند به شرکت شما آسیب رسانده و باعث کاهش فروش دیگر محصولات شود. 
    این شرایط همچنین می‌تواند باعث آشفتگی منابع داخلی کسب‌وکار شما شود و در نتیجه بیش از آنکه ارزش داشته باشد، باعث بروز مشکل می‌شود. آگاه بودن از چگونگی همسو کردن طراحی محصول با اقدامات مدیریت استراتژیک باعث می‌شود بتوانید محصول مناسب را برای شرکت خود طراحی کنید. طراحی محصول تولید یک محصول فراتر از ویژگی‌ها و جنبه‌های فنی آن است. فاکتور قیمت محصول معمولا به اندازه ویژگی‌های آن روی فروش تاثیر می‌گذارد و مزایایی که محصول برای مشتری هدف ایجاد می‌کند، مشخص‌کننده این است که شما باید چه ویژگی‌هایی را از محصول خود ارائه کنید. زمانی که یک محصول را طراحی می‌کنید، ابتدا به مشتریان هدف خود و نیازهای آنها توجه کنید. استراتژی کسب‌وکار مدیران با توجه به سابقه کسب‌وکار، موقعیت مالی و اهداف مدیریتی، استراتژی‌های مختلفی را برای مدیریت به کار می‌گیرند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت برای جلوگیری از خطر یکنواختی در کسب‌وکار خود، به دنبال تنوع‌سازی در حوزه‌های مختلف باشد. این شرکت ممکن است یک سال را صرف کاهش بدهی و افزایش ذخایر سرمایه کند و به دنبال اقداماتی برای مهار هزینه‌ها در سطح کل شرکت باشد. مدیریت برند، یک استراتژی کسب‌وکار کلیدی است که تضمین می‌کند یک شرکت دقیقا پیامی را می‌فرستد که مخاطب خاص تمایل دارد، آن را بشنود. مدیریت برند یکی از حوزه‌های کلیدی که طراحی محصول و استراتژی‌ کسب‌و‌کار را به هم پیوند می‌دهد، مدیریت برند است. هر محصولی که شما ایجاد می‌کنید باید با برند شما هماهنگ باشد، در غیر این صورت ممکن است بازار را دچار سردرگمی کرده و به فروش محصولات دیگر نیز ضربه بزنید. برای مثال، اگر شما لوازم خانه گران‌قیمت می‌فروشید و تصمیم بگیرید که لوازم قسطی را نیز به لیست فروش خود اضافه کنید، ممکن است مشتریان ثروتمند شما به خط تولید محصولات اصلی بی‌اعتماد شده و نسبت به این محصولات تمایل کمتری داشته باشند. اگر رستورانی دارید که در تهیه غذاهای ایتالیایی تخصص دارد و شما ناگهان غذاهای چینی را به منوی غذای خود اضافه کنید، با این کار اعلام می‌کنید که دیگر به صورت تخصصی کار نمی‌کنید. کم کردن یک یا دو ویژگی از محصول جدید به منظور کاهش دادن هزینه‌ها، می‌تواند چهره و سیمای محصول شما را بی‌کیفیت کرده و در بلند ‌مدت به شرکت آسیب برساند. استراتژی مالی حوزه دیگری که طراحی محصول و استراتژی کسب‌وکار را به یکدیگر مرتبط می‌کند، ایجاد یک هدف مالی است. برخی کسب‌و‌کارها درصدد ایجاد سود بسیار بالا از محل فروش تعداد زیادی از محصولات ارزان‌قیمت خود هستند. شرکت‌های دیگر سود خود را از فروش محصولات گران‌قیمت به دست می‌آورند، به این معنی که فروش خود را فدای افزایش حاشیه سود می‌کنند. این موضوع بر کانال‌های توزیع منتخب آنها نیز تاثیر می‌گذارد. از دیگر استراتژی‌های مالی که شرکت‌ها دنبال می‌کنند می‌توان به تعیین سطح بدهی‌ها و سرمایه، حفظ نرخ مشخص بالاسری برای محصولات و محدود کردن هزینه‌ نیروی کار اشاره کرد. برای تولید محصول جدید باید به تاثیری که این محصول روی منابع شما می‌گذارد توجه کرد؛ این منابع عبارتند از: کارمندان، تولید، انبار داری، حمل‌و‌نقل و سرمایه شرکت.
     حدود یکصد سال از قانون‌گذاری در کشور می‌گذرد که در این یک قرن نزدیک به 170 هزار ماده و تبصره در قالب قانون برای اقتصاد ایران به تصویب رسیده است. 
     وجود این همه قانون متنوع خود عاملی برای ایجاد التهاب در محیط کسب‌و‌کار کشور شده به طوری که مدیر یک بنگاه اقتصادی نمی‌تواند برای 5 یا 10 سال آینده کسب‌و‌کار خود برنامه‌ریزی کند؛ چرا که نمی‌داند قوانینی که امروز در بخش مالیات، تعرفه‌ها و... است آیا تا حداقل پنج سال آینده ثبات خواهد داشت یاخیر؟
    مایکل پورتر، استاد دانشگاه هاروارد، معتقد است که به طور کلی برای یک کسب‌و‌کار تنها دو استراتژی وجود دارد: اینکه متفاوت باشد یا اینکه کم‌هزینه‌ترین تولیدکننده باشد. 
    متفاوت بودن، یعنی اینکه خدمت یا محصول بهتری از رقبا به مشتری ارائه دهیم. ریسک کمتری را متوجه او کنیم یا خدمات پس از فروش بهتری در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.
    جفری ایملت، مدیرعامل جنرال‌الکتریک در این باره می‌گوید: «متفاوت باشید، بمیرید یا درجهنم معمولی بودن نابود شوید.» اگر نمی‌توانید کم‌هزینه‌ترین تولیدکننده باشید، برای فرار از ارزان‌فروشی، باید متفاوت باشید.
    در بیشتر بازارها، کاهش قیمت منجر به افزایش میزان تقاضا و افزایش آن باعث کاهش میزان تقاضا می‌شود. این رابطه میان قیمت و تقاضا، کشش قیمت نامیده می‌شود.
    برخی از بازارها حساسیت، بسیار بالایی نسبت به قیمت دارند. برای مثال، زمانی که مزدا قیمت محصولات خود را در انگلستان پنج درصد افزایش داد، تقاضای بازار 20 درصد کاهش پیدا کرد. شما می‌توانید با کاهش قیمت‌های خود، مشتریان را از رقبا دور کرده و به سمت خود بیاورید، اما این کار در موارد فراوانی با شکست روبه‌رو شده است، ‌زیرا تولیدکننده نتوانسته پس از پشت سر گذاشتن رکود، قیمت‌های خود را افزایش دهد یا اگر اقدام به این کار کرده است، مشتریان خود را از دست داده است.

    تفاوت رهبران کارآمد و ناکارآمد

    تفاوت رهبران کارآمد و نا کارآمد
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/767930/
    سه راه برای رشد کسب و کار
    1. اهداف دست‌یافتنی برای رشد کسب‌و‌کار تعیین کنید.
    2. برای رشد با دوام کسب‌و‌کارهای کوچک نقشه داشته باشید.
    3. نقشه‌ توسعه‌ کسب‌و‌کارتان را همچنان که پیش می‌روید، مورد بازنگری قرار دهید.
  • محمد یقینی
  • کارآفرینی که خود کارآفرین میسازد!
    بسیار جالبه پیشنهاد میکنم یه نگاهی بهش بندازید!
    روش های عملی بازرگانی: jahangirifdn.com/بازرگانی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی